Waarom heeft Buurtteam Amsterdam een chat?
Wij willen graag dat u makkelijk in contact kunt komen. Bellen kost geld, chat is gratis. En soms is bellen ook lastig. Bijvoorbeeld wanneer anderen in uw kamer zijn. En de chat is anoniem. Sommige mensen vinden dat fijn.
Gratis en anoniem
We hoeven uw naam niet te weten en uw gegevens zijn niet te herleiden. Alleen wanneer tijdens het gesprek blijkt dat een persoonlijk gesprek nodig is, dan vragen wij u ons te bellen. Wilt u liever dat wij u bellen, dan vragen wij om uw telefoonnummer om een afspraak te maken. U kunt ook altijd een e-mail sturen of het contactformulier van uw buurtteam invullen.
Hoe kan ik chatten?
Op de website vindt u rechts onderaan de chat. Wanneer u hierop klikt, vraagt de chat u automatisch naar het stadsdeel waarin u woont. De medewerkers van de buurtteamorganisatie in dat stadsdeel beantwoorden dan uw chat. Maar eerst vraagt de chat nog over welk onderwerp uw vraag gaat. Daarna komt er een medewerker in de chat.
Wanneer kan ik chatten?
De chat is geopend van maandag tot en met vrijdag van 09.00-17.00 uur. Wanneer de chat niet beschikbaar is, kunt u een e-mail sturen of het op een ander moment proberen.
Wat gebeurt er met het chatgesprek als we klaar zijn?
De chat is 100% anoniem. We weten niet met wie we hebben gechat. Het gesprek wordt wel 6 maanden bewaard. Daarmee kunnen we bijvoorbeeld zien of we de informatie op de website kunnen verbeteren. Als u een telefoonnummer of e-mailadres heeft gegeven, dan hebben wij uw toestemming daarvoor gevraagd en is het gesprek niet meer anoniem. Deze gegevens hebben wij nodig om contact met u op te nemen. Hoe wij met deze gegevens omgaan staat in onze Privacy Statement.