Buurtteam Amsterdam bestaat uit zeven buurtteamorganisaties die met de buurtteams in de zeven stadsdelen van Amsterdam actief zijn: Noord, Centrum, West, Nieuw-West, Zuid, Zuidoost en Oost. Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent en willen graag leren hoe wij het beter kunnen doen. Daarom hebben wij met elkaar afspraken gemaakt over hoe we omgaan met klachten.
In gesprek met elkaar
Als u ontevreden bent over de hulpverlening of een klacht heeft, kunt u dit in de eerste plaats aangeven bij uw buurtteammedewerker. De buurtteammedewerker gaat eerst zelf met u in gesprek. We onderzoeken wat er aan de hand is en kijken of u er samen uit kan komen.
Klacht indienen
Heeft het gesprek niet geholpen en blijft u ontevreden, dan kunt u een klacht indienen bij de buurtteamorganisatie waaronder het buurtteam valt. Dat kan per mail, telefonisch of met een brief. Onderaan deze pagina vindt u de contactgegevens van alle buurtteamorganisaties.
Om uw klacht in behandeling te nemen hebben wij het volgende nodig:
- Naam, postcode, geboortedatum;
- Telefoonnummer en/of e-mailadres;
- Wat er gebeurd is, wanneer dit was en de naam van de persoon over wie de klacht gaat;
- U mag ons natuurlijk ook laten weten wat u denkt dat een goede oplossing is.
U ontvangt binnen 5 werkdagen een bevestiging van de ontvangst van uw klacht. En verdere uitleg hoe wij omgaan met uw klacht. U hoort dan ook wie uw klacht gaat behandelen.
De klachtbehandelaar neemt binnen 5 werkdagen contact met u op. Dit is de persoon die u helpt de klacht op de lossen. Samen zoeken we naar een oplossing.
Binnen 6 weken moet er een oplossing zijn voor uw klacht. Als er meer tijd nodig is dan laten wij u dit weten.
Heeft u geen klacht, maar wilt u ons wel een tip geven? Laat het ons dan ook weten.